زبان فارسی در مسیر توسعه 

برای گسترش زبان فارسی سفرای کشور‌های مختلف در دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین دورهم جمع شدند.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین در این نشست گفت: کسانی که میراث تاریخی این شهر را ندیده باشند پس از بازدید قضاوت تحسین برانگیزی از این جغرافیای پرارزش خواهند داشت.

وی بیان کرد: بعنوان نماینده دولت حضور سفرای خارجی را در استان خیرمقدم گفته و غنیمت می‌شمریم و اعلام می‌کنیم دانشگاه بین المللی امام خمینی در مسیر توسعه زبان فارسی و برقراری پیوند‌های تمدنی در جغرافیای فارسی زبانان نقش کلیدی و مهمی ایفا می‌کنند و باور داریم این رویداد‌ها دستاورد‌های زیادی خواهد داشت.

استاندار قزوین یادآورشد: حوزه تمدنی زبان فارسی در مباحث فرهنگی مانند سایر مباحث سیاسی و اقتصادی در سده‌های اخیر بویژه ۲۰۰ سال اخیر تحت هجوم قدرت‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی غرب بوده و این حوزه تمدنی تأثیرپذیری قابل توجهی داشته و اگر این هجوم نبود حوزه تمدنی اسلامی از سمرقند و بلخ و لاهور و بمبئی را با اتکا به ذخایر ارزشمند دانشی و تمدنی سرنوشت دیگری رقم زده بود.

اعلایی گفت: با توجه به داشته‌های عمیق و دقیق و پر ظرفیت زبان فارسی که مانند معادنی ارزشمند است که استخراج آن مورد هجوم قرار گرفته و داشته‌ها کمتر بوده است.

رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) از برنامه ریزی این دانشگاه جهت تاسیس مرکز زبان فارسی در چند کشور اسلامی خبر داد.

درحال حاضر بیش از ۸ هزار دانشجو در دانشگاه معین استان در حال تحصیل می‌باشند که از این تعداد ۶۰۰ دانشجوی بین المللی از ۲۰ کشور دنیا در این دانشگاه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار